Saját
lakás és menő autó-korábban minden fiatal ezek megvásárlására
vágyott, mára viszont alaposan megváltoztak a gazdasági szokások.
A hagyományos státusszimbólumok ereje persze nem kopott meg, de a
kutatások szerint ma már a fiatalok nem vásárolni, hanem bérelni
akarják a drága dolgokat. Amerikában már csak a bérlők
generációjaként emlegetik a 30-35 éveseket, az Y-generáció
tagjait.
A
tendenciára felfigyelve jöttek létre az egész gazdaságot
újragondoló sharing economy cégek, melyek a megosztásra épülnek!
A siker
fogalmának újratervezése
A szociológusok szerint a "mai fiatalok" közül sokan
pénzügyileg nehéz, kiszolgáltatott körülmények között élnek.
Félnek a komoly hitelek felvételétől, mert ezek hosszú
évtizedekre határozzák meg az életüket.
Nagyon kevesen tudnak autót és lakást vásárolni saját tőkéből.
A Forbes elemzése szerint a modern fiatalok átlagosan háromévente
váltanak munkahelyet, így érthető a hiteltől való aggodalmuk
(nem tudnák azt folyamatosan fizetni, mert a munkahelykeresés akár
hónapokat is igénybe vehet). Másrészt előfordulhat, hogy a
fiatalok a munkahely miatt költözni kényszerülnek: hiába vettek
lakást egy adott területen, kénytelenek máshová menni. Egy lakás
bérlésével sokkal egyszerűbb a történet, hiszen bármikor
találnak lakást a munkahelyük közelében.
Az
Y-generáció tagjainak már teljesen mást jelent a siker, mint a
szüleiknek. A szociológiai kutatások rávilágítanak, hogy a mai
harmincasok szerint a sikeres emberek nem vásárolják, inkább
bérlik az ingatlanokat. Az "ipszilonok" szerint az ember
nem csak attól válik sikeressé, ha Teslában ülve, luxuslakásban
élve mutatja meg, mennyi pénzt keres. A pszichológusok és a
szociológusok megállapították, hogy a 30-35 évesek gyakran
nagyobb örömöt találnak az új tapasztalatokban (az utazásokban,
az extrém sportokban), mint az új dolgok vásárlásában.
Véget ért a birtoklás
kora?
Miért
vegyen valaki drága kocsit, ha olcsóbban, autóbérléssel is
utazhat? Az Uberrel még vezetni sem kell, mivel sofőr dolgozik
helyettünk, és nem költünk annyit, mintha a saját kocsink
fenntartási költségeit kellene kifizetnünk.
Mások meg
az Airbnb példájával jönnek: miért vásároljon valaki ingatlant
egy idegen országban, ha ennek töredékéért bárhol a bolygón
bérelhet luxusminőségű szállást?
Persze a
vásárlásról sem kell lemondani, ha találsz egy olyan platformot,
ahol megosztásért vihetsz haza több millió terméket és a
megosztással csökkentheted a termékek árát.
Próbáld ki
a 15 országban népszerű Postradert!
Forrás:

Megjegyzések
Megjegyzés küldése