A bérlők generációja. Miért szeretnek a fiatalok inkább bérelni, mint vásárolni?


Saját lakás és menő autó-korábban minden fiatal ezek megvásárlására vágyott, mára viszont alaposan megváltoztak a gazdasági szokások. A hagyományos státusszimbólumok ereje persze nem kopott meg, de a kutatások szerint ma már a fiatalok nem vásárolni, hanem bérelni akarják a drága dolgokat. Amerikában már csak a bérlők generációjaként emlegetik a 30-35 éveseket, az Y-generáció tagjait.
A tendenciára felfigyelve jöttek létre az egész gazdaságot újragondoló sharing economy cégek, melyek a megosztásra épülnek!


A siker fogalmának újratervezése

A szociológusok szerint a "mai fiatalok" közül sokan pénzügyileg nehéz, kiszolgáltatott körülmények között élnek. Félnek a komoly hitelek felvételétől, mert ezek hosszú évtizedekre határozzák meg az életüket.
Nagyon kevesen tudnak autót és lakást vásárolni saját tőkéből. A Forbes elemzése szerint a modern fiatalok átlagosan háromévente váltanak munkahelyet, így érthető a hiteltől való aggodalmuk (nem tudnák azt folyamatosan fizetni, mert a munkahelykeresés akár hónapokat is igénybe vehet). Másrészt előfordulhat, hogy a fiatalok a munkahely miatt költözni kényszerülnek: hiába vettek lakást egy adott területen, kénytelenek máshová menni. Egy lakás bérlésével sokkal egyszerűbb a történet, hiszen bármikor találnak lakást a munkahelyük közelében.
Az Y-generáció tagjainak már teljesen mást jelent a siker, mint a szüleiknek. A szociológiai kutatások rávilágítanak, hogy a mai harmincasok szerint a sikeres emberek nem vásárolják, inkább bérlik az ingatlanokat. Az "ipszilonok" szerint az ember nem csak attól válik sikeressé, ha Teslában ülve, luxuslakásban élve mutatja meg, mennyi pénzt keres. A pszichológusok és a szociológusok megállapították, hogy a 30-35 évesek gyakran nagyobb örömöt találnak az új tapasztalatokban (az utazásokban, az extrém sportokban), mint az új dolgok vásárlásában.


Véget ért a birtoklás kora?
Miért vegyen valaki drága kocsit, ha olcsóbban, autóbérléssel is utazhat? Az Uberrel még vezetni sem kell, mivel sofőr dolgozik helyettünk, és nem költünk annyit, mintha a saját kocsink fenntartási költségeit kellene kifizetnünk.
Mások meg az Airbnb példájával jönnek: miért vásároljon valaki ingatlant egy idegen országban, ha ennek töredékéért bárhol a bolygón bérelhet luxusminőségű szállást?
Persze a vásárlásról sem kell lemondani, ha találsz egy olyan platformot, ahol megosztásért vihetsz haza több millió terméket és a megosztással csökkentheted a termékek árát.
Próbáld ki a 15 országban népszerű Postradert!



Forrás:

Megjegyzések