Hogyan alapította meg Brian Chesky az Airbnb-t? 2.rész-Az Airbnb első lépései


Sokan az Airbnb alapítóját, Brian Cheskyt nevezik a legkiválóbb fiatal vezérigazgatónak Mark Zuckerberg, a Facebook üzleti géniusza óta. A világ legnagyobb szállásmegosztó vállalata sokat köszönhet Chesky találékony, kísérletező személyiségének. Brian Chesky a saját lakását is elérhetővé tette az Airbnb-n, amit már többször kibéreltek. Ilyenkor a barátnőjével, Elisával ideiglenesen mindig lefoglalnak egy szomszédos lakást, hogy megtapasztalják, milyen az igazi Airbnb-élmény!
Most nézzük, hogyan lett Chesky vezetésével az Airbnb a világ egyik legsikeresebb vállalata!


Felfújható matracokból dollármilliárdok

A világ legnagyobb szállásmegosztó oldalának története elég kalandosan kezdődik.
A céges legendák szerint a diploma megszerzése után Chesky osztálytársának, Gebbiának volt egy érdekes deja vu-je: közösen fognak céget indítani és erről könyvet írnak majd.
2007 októberében két munkanélküli frissdiplomás (Brian Chesky és Joe Gebbia, a későbbi Airbnb-alapítók) meglehetősen nehéz körülmények között éltek, kicsúsztak az albérleti díj fizetésének határidejéből. A gyors bevétel reményében kitaláltak egy projektet: kivették a szekrény mélyéről Gebbia felfújható matracait, és ideiglenesen kiadták a saját lakásukat. A vállalkozást ekkor még Air Bed and Breakfastnek nevezték, mert kezdetben reggelit szolgáltak fel a vendégeiknek. Cheskyékhez ekkor csatlakozott a mérnök Nathan Blecharczyk, majd 2008 augusztusában startolt a weboldal, az Airbedandbreakfast.com.
A három srác már ebben a kezdeti stádiumban megtalálta a neki való szerepet. Chesky vezette a csapatot, Gebbia a tervezésre figyelt, Blecharczyk a technológiai kérdésekkel foglalkozott.
A szakértők és a Szilícium-völgy gurujai eleinte kifejezetten kételkedtek az Airbnb sikerében. Ez rövidesen megváltozott, és a cég bekerült egy startup inkubátorba, a rangos Y Combinatorba, ahol jelentős anyagi támogatást kapott a fejlődéshez.
Ekkor már Airbnb-re rövidült a vállalat neve, és a megoszthatóságot az alapítók kibővítették ingatlanokra, faházakra, apartmanokra-és kastélyokra! Lassan körvonalazódott az Airbnb valódi profilja, mely azóta világsikert aratott. 2010-ben az Airbnb még erősebb tőkeinjekciót kapott.
Az Airbnb rövidesen a legnagyobb hotelláncok versenytársaként jelent meg. Brian Chesky azonban vitatja ezt a nézetet, mert az Airbnb kiváló kapcsolatot ápol a Marriottal, a Hiltonnal és a Starwooddal is.


Chesky a szenvedélyek embere

A vezetői siker egyik legnagyobb titka, hogy mindent szenvedéllyel csináljon az ember.
Chesky tudja, miről beszél! Első nagy szenvedélye a jégkorong volt. Gyermekkorában annyira imádta a sportágat, hogy a karácsonyra kapott jégkorongfelszerelésben aludt – a lábán korcsolyával, a kezében bottal és a fején lévő sisakban. Kicsivel később Chesky rákapott a rajzolásra: folyamatosan Nike cipőket rajzolt és az újratervezésükön töprengett, máskor meg hosszú órákra tűnt el a helyi múzeumban, hogy festményeket másoljon.

Konfliktuskezelés 5.0

Az Airbnb 2011-ben élte át a cég legnagyobb válságát, amikor egy San Francisco-i szállásadó otthonát a bérlők kirabolták. Az ügy áldozata, egy EJ nevű hölgy szerint az Airbnb mindent megtett, hogy segítsen neki, de Chesky hallgatott az ügyről, és a botrány egyre hangosabb lett.
Az Airbnb-n belül óriási feszültség alakult ki azt illetően, hogyan kell kezelni az ilyen helyzeteket. Az egyik álláspont szerint ezt a problémát mindenképp kommunikálni kell a kedélyek megnyugtatása miatt, mások szerint viszont ez csak az újabb panaszok áradata előtt nyitna kaput.
A helyzet heteken át nyomasztotta Cheskyt. Nyilvános levelében bejelentette, hogy a cég 50 000 dolláros garanciát vállal (eleinte csak 5000 dollárban gondolkodott, de az egyik befektetője hozzáadott egy nullát a garancia összegéhez).
A történet fordulópontot hozott a cég életébe. Innentől tekintették igazi vezérnek Briant.

A sikerhez egy kis őrületre van szükség

Ezt mesélte munkatársainak az Airbnb alapítója az egyik céges meetingen.
Nem szabad korlátozni a képzeletünket, mert a világon minden lehetséges! Szerinte nem a biztonsági kérdések, a jogi kihívások vagy a versenytársak fogják elpusztítani az Airbnb-t, hanem az, ha egy nap abbahagyják a kreatív őrületet, az üzleti gondolkodás szabadságát.
Chesky ötletét tapsvihar fogadta, és a jövőben még izgalmasabb kihívások várnak az ifjú igazgatóra!

Forrás:

Megjegyzések