Zseniális ötletek, melyből sharing economy cégek születtek



Matracok + reggeli: így indult az Airbnb?

Brian Chesky és Joe Gebbia egészen extrém módon indította el az Airbnb-t 2007-ben.
Eleinte turistáknak adták ki az apartmanjuk nappaliját (akkoriban a projekt még Airbed & Breakfast néven futott). Felfújható matracokkal "kápráztatták el" a vendégeket, a reggelit is ők főzték nekik. Az olcsón kiadható szállás lehetősége annyira bejött a két fiatalembernek, hogy építettek rá egy közösségi oldalt, ami az azóta világhírű Airbnb nevet kapta.
Az ötlet akkora karriert futott be, hogy az Airbnb mára több mint 200 országban van jelen, és a legnagyobb szállodaláncok is komoly konkurenciát látnak benne.


Kalanick egy párizsi buli után "rágott be" a taxisokra

A közösségi közlekedés Szent Grálja, az Uber egy átmulatott párizsi éjszakán pattant ki Travis Kalanick fejéből (miután nem kapott taxit, ami elvitte volna őt a szállodájába).
Támadt egy környezetvédelmi szempontból is szuper ötlete: mi lenne, ha úgy mehetnénk el bulizni, hogy közben bort is ihatunk, mert nem kell hazafelé vezetni?
Az ember egy buli után taxit hív, de azzal annyi a probléma...Várni kell rá, mert gyakran késik, máskor meg mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, nem olcsó mulatság.
Kalanick kitalálta, hogy egy okostelefon és az Uber-alkalmazás segítségével pár kattintással fuvart rendeljünk! A horribilis fuvardíjak korszakának szintén vége, mivel az Uberen előre kiszámítható a várható díj összege.
Az Uber olyan telitalálatnak bizonyult, hogy világszerte tiltakoznak ellene a taxicégek, mert legyőzhetetlen piaci kihívót látnak benne.


A Postrader ötlete egy kávéházi beszélgetés során született

2013-ban néhány barát leült, hogy megigyanak egy jó kávét, a találkozó végén pedig megszületett a Postrader, a közösségi vásárlás éllovasa.
Az alapítók a kereskedelemről beszélgettek és felvetették, milyen jó lenne létrehozni egy olyan kereskedelmi formát, ami a közösségben tartja a hasznot (nem szívja magával az egészet, ahogyan azt a multik teszik.)
Így született meg egy izgalmas, új platform, a Postrader, ahol megosztásért vihetünk haza minden terméket:
https://postrader.com/
A közösségi vásárlás azóta egyre népszerűbb lett: ma már 15 országban több millió felhasználó vásárol a Postraderen.


Tehát mi kell a sikeres közösségi kereskedelemhez?
Egy matrac, némi kávé vagy a hosszú várakozás a késő taxira? A legfontosabb a körülmények sikeres együttállása és egy remek ötlet, amivel segíteni tudsz az embereken és nyerő pozíciót harcolsz ki valamelyik iparágban!

Megjegyzések