Miért olyan sikeres a közösségi kereskedelem?



Bizalom, hatékonyság, innováció és a közösség ereje. Ezek a fogalmak nemcsak a közösségi kereskedelemben, hanem minden üzleti vállalkozásban kulcsszerepet játszanak!


Az Uber példája: törekedjünk mindig a legnagyobb hatékonyságra!

Az Uber 2009-ben forradalmasította a közlekedési iparágat.
Hatalmas sikert aratott, mert ott fejlesztette a közlekedés hatékonyságát, ahol a taxisok a visszajelzések alapján szolgáltatásként gyengébben teljesítettek.
Taxisból sosem lehet elég egy forgalmas nagyvárosban, ezért rendszerint várni kell a fuvarra. Erre az áldatlan állapotra reagált az Uber találékony taktikája! Az applikációjukkal könnyebbé vált a fuvar rendelése, ezáltal javult a szolgáltatás minősége. Csak vezetési rutin, jogosítvány és a műszaki feltételeknek megfelelő kocsi kell ahhoz, hogy valaki Uber-sofőr legyen. Így egyre több sofőr dolgozik az Ubernek, a hatékonyság pedig új szintre lépett (amivel a taxitársaságok nehezen tudnak lépést tartani).

Bivalyerős bizalom az Airbnb-nél!

A közösségi kereskedelem egyik legerősebb motorja a vásárlók és kereskedők között kialakuló bizalom, mely sokkal erősebb a hagyományos kereskedelem bizalmi szintjénél. Az Airbnb-n a bérlők folyamatosan értékelik, véleményezik a szállásokat. Ezeket bárki elolvashatja, így ritkán éri csalódás az Airbnb-felhasználókat.
A lakást keresők bizalommal fordulnak olyan emberek felé, akiket még sosem láttak. Korábban kevesen hitték volna, hogy egy ilyen üzlet működhet és az emberek bízni is fognak benne. Az Airbnb-s szállásadók értik és magas szinten szolgálják ki az ügyfeleiket, talán ezért olyan sikeres ez az üzlet!


Innováció és átláthatóság-versenyelőnyök az Ubernél

A sikeres vállalatokat a fejlesztések tartják a piacon, innovációval emelkednek ki az egyre versenyképesebb üzleti modellek és cégek közül. Az innovációban mindig rejlik némi kockázat, ám a siker lehetősége is ott lüktet benne. (Gondoljunk csak az Uber modern taxirendelő rendszerére vagy az Airbnb megnézhető és értékelhető szállásaira).
Sok vállalkozónak komoly problémát jelent az innovatív technológiai használata, mert folyamatos -akár napi szintű- fejlesztést igényel. Az Uber kihasználta a technológiában rejlő lehetőségeket, a rendelési menü egészen új szintre emelte a felhasználói élményt (sokkal izgalmasabb, mint telefonon taxit rendelni). Az emberek bíznak az Uberben, mert átláthatóságot ad minden fuvarnak, az applikációval bárki megtervezheti a várható fuvardíját. Ennél meggyőzőbb versenyelőny nem is kell egy iparágban!


Építsünk interaktív közösséget!-amit az Airbnb-től tanulhatunk

A sharing economy lelke a közösség. Egy jó üzleti modell futótűzként terjed a közösségi hálózatokon, az érdeklődők tömegesen töltik le a közösségi alkalmazásokat. A közösségépítés ma már gyerekjáték a Facebookon és a Twitteren, az Instán vagy a Snapchaten.
Sokan a közösségi oldalakon tartják egymással a kapcsolatot. Ebből az interaktivitásból merítettek inspirációt a közösségi kereskedelemmel foglalkozó cégek. Az Airbnb-n mindenki a legmagasabbra értékelt szállásokat keresi. A szállások minősítése a kommunikáció egyik formája, ami emeli a szolgáltatás színvonalát, élénkebbé teszi az Airbnb-közösség működését. Ez a közösség azért ilyen aktív, mert a cégek nagy figyelmet fordítanak a vásárlók elégedettségére, hiszen csak így lehet megtartani őket (a régi marketing bölcsesség szerint kétszer-háromszor könnyebb eladni valamit egy régi vásárlónak, mint egy újnak).
És az elégedett vásárlók egymással is kapcsolatba lépnek, márka-evangélistaként népszerűsítik a szolgáltatást vagy a terméket!


Szerinted miért sikeresek a közösségi kezdeményezések? Kommentben várjuk az ötleteket!

Forrásaink:

Megjegyzések