Hogyan változtatta meg az életünket a Sharing Economy?


Ma már a taxizás helyett sokan Uberezünk. Az Airbnb-n keresünk szálláshelyet vagy megosztásáért vásárolunk -egyébként drága- termékeket a Postraderen.
A sharing economyval élmény lett utazni, megosztani, rövid időre lakást bérelni.
De milyen hatással lesz mindez az életünkre, a környezetünkre....és a pénztárcánkra?


A sharing economy környezetbarát
Saját autóval közlekedni kényelmes és gyors, viszont komolyan károsítaná a környezetünket, ha mindenki így menne a munkába vagy utazna nagyobb távolságokra. (A vasúti, légi- és vízi közlekedés jóval kevesebb károsanyag-kibocsátással jár).
Az Ubernek köszönhetően nem kell saját autóba ülnöd, ha gyorsan akarsz eljutni a város egyik pontjáról a másikra. Ezzel jelentősen csökken a szén-dioxid kibocsátás mennyisége.
A sharing economy tendenciája viszonylag friss. Még nem ismerjük a történet környezetvédelmi következményeit, ám a hasonló kezdeményezések sikerét látva bizakodva nézünk a jövőre.

A sharing economy szolgáltatások valódi élményt kínálnak
A külföldre utazók nemcsak azért keresnek szállást az Airbnb-n, mert rendkívül olcsó.
Mára buli, sajátos életstílus lett lakást bérelni egy idegen országban (vagy kiadni a házat, ha szeretnénk egy kis plusz bevételt). Az Airbnb világszerte megkönnyítette az emberek életét.
Az elégedett ügyfelek pedig hálásak: másoknak is elmesélik az Airbnb-n szerzett tapasztalataikat. Így akaratlanul is márka-evangélisták lesznek, a közösségi hálózatokon világszerte jó hírét keltik a brandnek.
Hasonló a helyzet a sharing economy másik sikerterületével, az autóbérléssel (Zipcar, RelayRides, Lyfty).

A sharing economy elérhetővé teszi azokat a szolgáltatásokat és termékeket, amiket a hagyományos kereskedelemben csak jóval drágábban vehetnénk meg
Nem olcsó mulatság egy új lakást vagy autót vásárolni!
Már olyan közösségi platform is létezik, ahol a termékeket megosztásért vehetjük meg. A Postarderen a megosztásainkkal csökkentjük több millió termék árát, akár 1 euróra is.

A sharing economy összetartó közösségeket hoz létre
A Poshmark a divat szerelmeseit célozta meg egy applikációval, amivel ruhákat vásárolnak és adnak el. Az ötlet hatalmas sikert aratott. Idővel már nemcsak a trendi cuccok miatt töltötték le az appot! Rövidesen erős barátságok születtek a hasonló ízlésű felhasználók között, akik hasznos tanácsokkal segítették egymást a vásárlásban.



És rátok milyen hatással volt a sharing economy?

Kommentben várjuk a véleményeket!

Megjegyzések