Hogyan keress pénzt megosztással? 2. rész-Közösségi randi, üzleti ötletek, tudásmegosztás és masszázs


Ma már kevesen lepődnek meg azon, ha valaki barátot bérel magának egy kiránduláshoz vagy a közösségi társkeresőn egy randiidőpontért fizet. Azzal is pénzt lehet keresni, ha valaki az üzleti ötleteit osztja meg nagy cégekkel, de egy saját, előfizethető kurzussal szintén kaszálhat az ember.
És a hírek szerint a szolgáltatásaikat online megosztó masszőrök is több pénzt keresnek, mint a hagyományos kereskedelemben gondolkodó kollégáik. Mutatok néhány világverő ötletet a megosztásos gazdaság világából, amitől te is kitalálhatod a saját pénztermelő közösségi bizniszed!


Közösségi randi és barátok bérlése

A közösségi kereskedelem a társas kapcsolatainkra is hatással lesz a jövőben.
A társkereső oldalak manapság annyira populárisak, hogy felfigyelt rájuk a megosztáson alapuló gazdaság. A Whats YourPrice-on a regisztrálók azzal keresnek pénzt, hogy szingli hölgyeket hívnak meg a rendszerbe és beárazzák az első randit. Pénzt viszont csak akkor kapnak, ha valamelyik felhasználó jelentkezik az előre beállított randiidőpontra az adott hölgyhöz (lazán, mintha a dokinál kérnél időpontot). A Whats Your Price adatai szerint egy ilyen randi nagyjából 10-300 dollár között mozog.
Egy még ennél is elképesztőbb újdonság a Rent a Friend, ahol a felhasználók óradíjjal bérbarátként dolgoznak (állítólag már volt olyan barát, aki 50 dollárt keresett egy óra munkáért). A regisztrált tagok moziba, konditerembe vagy vacsorázni mennek a magányos felhasználókkal, és ezért még pénzt is keresnek!


Az üzleti ötletek közösségi bevételt termelnek

Komoly kihívás frappáns nevet találni egy új terméknek vagy szolgáltatásnak. Egyben hatalmas felelősség, hiszen a név a termék marketingteljesítményét is nagyban befolyásolja. A Namestation nevű közösségi kezdeményezés a névadás olykor nehéz, mégis izgalmas feladatára specializálódott.
A platformra regisztráló kreatív szakértők névjavaslatokat adnak a termékekhez, és a legügyesebb munkatársak a hírek szerint 300 dollárt is kereshetnek havonta részmunkaidőben.
Az Innocentive profilja kicsit más: ez egy üzleti problémamegoldó platform, ahol a cégek a felhasználók megoldást jelentő ötleteiért fizetnek. Az Innocentive-en nemcsak üzleti, hanem tudományos kérdések megoldásán is töprenghetnek a "szakik."

A tudásmegosztás óriási biznisz

Erre épít egy népszerű kurzusmegosztó platform, az Udemy, ahol az előadásokat több mint 10 millióan nézhetik meg. Az Udemyn bárki létrehozhat egy online videó kurzust a saját szakterületéről, amit mindenki magának áraz be (az ár akár 500 dollárra is felkúszhat). A Coursmos szintén egy tudásmegosztó közösségi kezdeményezés, ahol mindenki saját árat állíthat be a kurzusaira.

A közösségi masszőrök jobban keresnek?

A Soothe-on engedéllyel rendelkező masszőröket küldenek az ügyfelekhez.
A platformon a regisztráló masszőrök körülbelül kétszer-háromszor többet visznek haza, mintha egy hagyományos spa-fürdőben kínálnák a szolgáltatásaikat. A Soothe-os masszőrök rugalmasabb munkaidővel és több szabadidővel rendelkeznek.
A versenytárs Zeelt rengetegen csak a masszázs Ubereként emlegetik, ahol az igazán technikás masszőrök saját "órarendet" állítanak be maguknak és egy 60 perces masszázzsal 99 dollárt is kereshetnek.



Folytatása következik

Forrás:

Megjegyzések