Hogyan keress pénzt megosztással? 2. rész-Közösségi randi, üzleti ötletek, tudásmegosztás és masszázs
Ma már
kevesen lepődnek meg azon, ha valaki barátot bérel magának egy
kiránduláshoz vagy a közösségi társkeresőn egy
randiidőpontért fizet. Azzal is pénzt lehet keresni, ha valaki az
üzleti ötleteit osztja meg nagy cégekkel, de egy saját,
előfizethető kurzussal szintén kaszálhat az ember.
És a
hírek szerint a szolgáltatásaikat online megosztó masszőrök is
több pénzt keresnek, mint a hagyományos kereskedelemben gondolkodó
kollégáik. Mutatok néhány világverő ötletet a megosztásos
gazdaság világából, amitől te is kitalálhatod a saját
pénztermelő közösségi bizniszed!
Közösségi
randi és barátok bérlése
A közösségi kereskedelem a társas kapcsolatainkra is hatással
lesz a jövőben.
A társkereső oldalak manapság annyira populárisak, hogy
felfigyelt rájuk a megosztáson alapuló gazdaság. A Whats YourPrice-on a regisztrálók azzal keresnek pénzt, hogy szingli
hölgyeket hívnak meg a rendszerbe és beárazzák az első randit.
Pénzt viszont csak akkor kapnak, ha valamelyik felhasználó
jelentkezik az előre beállított randiidőpontra az adott hölgyhöz
(lazán, mintha a dokinál kérnél időpontot). A Whats Your Price
adatai szerint egy ilyen randi nagyjából 10-300 dollár között
mozog.
Egy még ennél is elképesztőbb újdonság a Rent a Friend, ahol a
felhasználók óradíjjal bérbarátként dolgoznak (állítólag
már volt olyan barát, aki 50 dollárt keresett egy óra munkáért).
A regisztrált tagok moziba, konditerembe vagy vacsorázni mennek a
magányos felhasználókkal, és ezért még pénzt is keresnek!
Az üzleti
ötletek közösségi bevételt termelnek
Komoly
kihívás frappáns nevet találni egy új terméknek vagy
szolgáltatásnak. Egyben hatalmas felelősség, hiszen a név a
termék marketingteljesítményét is nagyban befolyásolja. A
Namestation nevű közösségi kezdeményezés a névadás olykor
nehéz, mégis izgalmas feladatára specializálódott.
A platformra
regisztráló kreatív szakértők névjavaslatokat adnak a
termékekhez, és a legügyesebb munkatársak a hírek szerint 300
dollárt is kereshetnek havonta részmunkaidőben.
Az
Innocentive profilja kicsit más: ez egy üzleti problémamegoldó
platform, ahol a cégek a felhasználók megoldást jelentő
ötleteiért fizetnek. Az Innocentive-en nemcsak üzleti, hanem
tudományos kérdések megoldásán is töprenghetnek a "szakik."
A
tudásmegosztás óriási biznisz
Erre épít
egy népszerű kurzusmegosztó platform, az Udemy, ahol az
előadásokat több mint 10 millióan nézhetik meg. Az Udemyn bárki
létrehozhat egy online videó kurzust a saját szakterületéről,
amit mindenki magának áraz be (az ár akár 500 dollárra is
felkúszhat). A Coursmos szintén egy tudásmegosztó közösségi
kezdeményezés, ahol mindenki saját árat állíthat be a
kurzusaira.
A
közösségi masszőrök jobban keresnek?
A Soothe-on
engedéllyel rendelkező masszőröket küldenek az ügyfelekhez.
A platformon
a regisztráló masszőrök körülbelül kétszer-háromszor többet
visznek haza, mintha egy hagyományos spa-fürdőben kínálnák a
szolgáltatásaikat. A Soothe-os masszőrök rugalmasabb munkaidővel
és több szabadidővel rendelkeznek.
A
versenytárs Zeelt rengetegen csak a masszázs Ubereként emlegetik,
ahol az igazán technikás masszőrök saját "órarendet"
állítanak be maguknak és egy 60 perces masszázzsal 99 dollárt is
kereshetnek.
Folytatása következik
Forrás:

Megjegyzések
Megjegyzés küldése