Megosztás
alapú gazdaság, közösségi fogyasztás, peer-to-peer
kereskedelem...
Mindhárom
elnevezés a sharing economyra utal, melyben a felhasználók a
nagyvállalatok helyett közvetlenül egymással üzletelnek. A
közösségi platformok és alkalmazások olyan friss piactereket
építenek az emberek között, hogy a sharing economy a jövőben
akár le is körözheti a hagyományos kereskedelmet. Mindez remekül
hangzik, de hogyan lehet pénzt keresni a közösségi
kereskedelemmel, a megosztásban rejlő üzlettel?
Mutatok
néhány nyerő ötletet, melynek hatására könnyen megszülethet a
piacot megrengető saját bizniszed!
Erőforrás-menedzsment
Abból
gazdálkodjunk,
amit már birtoklunk-nagyjából
így foglalható össze a közösségi kereskedelem alapgondolata. Az
Airbnb és az Uber példája megmutatta, mekkora sikert jelenthet, ha
bérbe adjuk a saját lakásunkat és kocsinkat. A szektor jövője
döbbenetes fejlődési utat körvonalaz. A gazdasági elemzők
merészebb becslései szerint a peer-to-peer tranzakciók bevételei
2025-ig elérhetik a 300 milliárdos bevételt!
A közösségi
kereskedelemmel az erőforrások olyan forradalmian új menedzselése
valósult meg, ami gyakorlatilag a semmiből generál bevételt. A
sharing economy innovátorai rájöttek, hogy a saját autód, házad,
hajód vagy szakértelmed bérbeadásában gigászi üzleti potenciál
rejlik, amit egy nagyobb közösségben tudsz igazán hatékonyan
kiaknázni.
Oszd meg
a hajódat!
Magyarországon
ez kicsit még meseszerűnek tűnik, de a GetMyBoat.comon bárki
simán kölcsönözhet hajót. Európában pedig a Tubbber
foglalkozik hasonló hajóbérlési biznisszel.
A
hajókölcsönzési iparág komoly kihívót kaphat, ha a tengerek
szerelmesei között is hódítani kezdenek az említett közösségi
kezdeményezések.
A
közösségi autómegosztás titánjai: Uber, Getaround és Lyft
Korábban
kevesen vágtak volna bele egy saját autó birtokában a
taxi-bizniszbe, de az Uber akkora divatot teremtett, hogy ma már
rengetegen keresnek pénzt ezzel (akkor, amikor csak akarnak, mert az
Uberen minden sofőrnek saját menetrendje van). Hasonló piacot
céloz a Lyft, az Uber erősödő versenytársa, mely személyesebbé,
barátságosabbá akarja tenni a közlekedés folyamatát.
A sharing
economy harmadik nagy autós kezdeményezése, a Getaround kifejezetten a rövid ideig tartó autóbérlésre specializálódott.
A Getaroundnál a bérlési idő egy óránál is kevesebb lehet (ami
kapóra jön egy nagyobb bevásárlás után, mikor sok terméket
kell egyszerre hazavinni).
Megosztható
éttermek és élmények
Egy
milliónyi impulzustól nyüzsgő városban mindig nehéz eldönteni,
melyik szórakozóhelyet vagy éttermet nézzük meg először,
milyen programot válasszunk a gyakran átláthatatlanul gazdag
kínálatból. A választás megkönnyítésére találták ki a
Vayable platformot, ahol a felhasználók izgalmas élményeket
osztanak meg egymással.
A WithLocals
oldal főként Európában és Ázsiában pörög, a nagyvárosokban
lévő legjobb éttermek ajánlására koncentrál. A jelenleg még
csak Ázsiában működő Govoyagin még ennél is tovább megy: az
oldalon a látogatók saját turisztikai élményeket hozhatnak
létre, és jó pénzt tesznek zsebre, ha az utazók csatlakoznak
ezekhez az eseményekhez.
A
művészet is megosztható lett
A reneszánsz Itáliában a művészek gazdag és befolyásos
mecénásokat kerestek, akiknek eladhatták a műveiket, de az online
platformokkal és a közösségi kereskedelemmel ma már minden
sokkal könnyebb!
A kreatív
alkotók számára jelenleg is komoly probléma a műveik
népszerűsítése, mert sokszor nehezen találtak rá vevőket. Ezt
az űrt tölti be azt Artsicle platform, amihez bárki ingyen
csatlakozhat. Hasonló közösségi kezdeményezés a Redbubble, ahol
már több mint 350 000 művész árulja a saját alkotásait.
A
megosztásokkal csökkenthető a termékek ára?
Napjaink
egyik legsikeresebb közösségi kezdeményezése a Postrader, ahol
15 országban már több millió felhasználó megosztással
befolyásolja az általa kiszemelt termékek árát. Érdemes
kipróbálni, mert nem mindegy, hogy egy drónt vagy iPhone-t komoly
összegekért vagy csak néhány megosztásért vásárolsz meg.
Folytatása következik
Forrás:

Megjegyzések
Megjegyzés küldése