Hogyan keress pénzt megosztással? 1. rész-Megosztható hajók, autók, élmények és műalkotások


Megosztás alapú gazdaság, közösségi fogyasztás, peer-to-peer kereskedelem...
Mindhárom elnevezés a sharing economyra utal, melyben a felhasználók a nagyvállalatok helyett közvetlenül egymással üzletelnek. A közösségi platformok és alkalmazások olyan friss piactereket építenek az emberek között, hogy a sharing economy a jövőben akár le is körözheti a hagyományos kereskedelmet. Mindez remekül hangzik, de hogyan lehet pénzt keresni a közösségi kereskedelemmel, a megosztásban rejlő üzlettel?
Mutatok néhány nyerő ötletet, melynek hatására könnyen megszülethet a piacot megrengető saját bizniszed!


Erőforrás-menedzsment

Abból gazdálkodjunk, amit már birtoklunk-nagyjából így foglalható össze a közösségi kereskedelem alapgondolata. Az Airbnb és az Uber példája megmutatta, mekkora sikert jelenthet, ha bérbe adjuk a saját lakásunkat és kocsinkat. A szektor jövője döbbenetes fejlődési utat körvonalaz. A gazdasági elemzők merészebb becslései szerint a peer-to-peer tranzakciók bevételei 2025-ig elérhetik a 300 milliárdos bevételt!
A közösségi kereskedelemmel az erőforrások olyan forradalmian új menedzselése valósult meg, ami gyakorlatilag a semmiből generál bevételt. A sharing economy innovátorai rájöttek, hogy a saját autód, házad, hajód vagy szakértelmed bérbeadásában gigászi üzleti potenciál rejlik, amit egy nagyobb közösségben tudsz igazán hatékonyan kiaknázni.

Oszd meg a hajódat!

Magyarországon ez kicsit még meseszerűnek tűnik, de a GetMyBoat.comon bárki simán kölcsönözhet hajót. Európában pedig a Tubbber foglalkozik hasonló hajóbérlési biznisszel.
A hajókölcsönzési iparág komoly kihívót kaphat, ha a tengerek szerelmesei között is hódítani kezdenek az említett közösségi kezdeményezések.


A közösségi autómegosztás titánjai: Uber, Getaround és Lyft

Korábban kevesen vágtak volna bele egy saját autó birtokában a taxi-bizniszbe, de az Uber akkora divatot teremtett, hogy ma már rengetegen keresnek pénzt ezzel (akkor, amikor csak akarnak, mert az Uberen minden sofőrnek saját menetrendje van). Hasonló piacot céloz a Lyft, az Uber erősödő versenytársa, mely személyesebbé, barátságosabbá akarja tenni a közlekedés folyamatát.
A sharing economy harmadik nagy autós kezdeményezése, a Getaround kifejezetten a rövid ideig tartó autóbérlésre specializálódott. A Getaroundnál a bérlési idő egy óránál is kevesebb lehet (ami kapóra jön egy nagyobb bevásárlás után, mikor sok terméket kell egyszerre hazavinni).

Megosztható éttermek és élmények

Egy milliónyi impulzustól nyüzsgő városban mindig nehéz eldönteni, melyik szórakozóhelyet vagy éttermet nézzük meg először, milyen programot válasszunk a gyakran átláthatatlanul gazdag kínálatból. A választás megkönnyítésére találták ki a Vayable platformot, ahol a felhasználók izgalmas élményeket osztanak meg egymással.
A WithLocals oldal főként Európában és Ázsiában pörög, a nagyvárosokban lévő legjobb éttermek ajánlására koncentrál. A jelenleg még csak Ázsiában működő Govoyagin még ennél is tovább megy: az oldalon a látogatók saját turisztikai élményeket hozhatnak létre, és jó pénzt tesznek zsebre, ha az utazók csatlakoznak ezekhez az eseményekhez.

A művészet is megosztható lett

A reneszánsz Itáliában a művészek gazdag és befolyásos mecénásokat kerestek, akiknek eladhatták a műveiket, de az online platformokkal és a közösségi kereskedelemmel ma már minden sokkal könnyebb!
A kreatív alkotók számára jelenleg is komoly probléma a műveik népszerűsítése, mert sokszor nehezen találtak rá vevőket. Ezt az űrt tölti be azt Artsicle platform, amihez bárki ingyen csatlakozhat. Hasonló közösségi kezdeményezés a Redbubble, ahol már több mint 350 000 művész árulja a saját alkotásait.


A megosztásokkal csökkenthető a termékek ára?

Napjaink egyik legsikeresebb közösségi kezdeményezése a Postrader, ahol 15 országban már több millió felhasználó megosztással befolyásolja az általa kiszemelt termékek árát. Érdemes kipróbálni, mert nem mindegy, hogy egy drónt vagy iPhone-t komoly összegekért vagy csak néhány megosztásért vásárolsz meg.




Folytatása következik


Forrás:

Megjegyzések