Az Y-generáció tagjai imádják a sharing economyt


A technológiával együtt nőttek fel, öröké rohannak és új trendekre, innovációkra vágynak. Ők az Y-generáció, az ezredfordulón felnövő életkori csoport tagjai, akik a friss kutatások szerint fokozottan érdeklődnek a közösségi kereskedelem iránt.
Mindenki ebbe a korcsoportba tartozik, aki 1970 körül született és a 21. század első éveiben vált felnőtté (más megközelítések a születési határt 1980 és 2000 közé teszik).
Most kiderül, miért kedveli az ezredfordulós generáció a közösségi kereskedelmet!

Az Y-generáció tagjai élénk közösségeket keresnek

Legfontosabb táplálékuk az információ, legyen az technikai, kulturális vagy bármilyen. A lényeg, hogy az értesülés elképesztően friss legyen. Az információ áramlása pedig a közösségben működik a legjobban-gondoljunk a Facebook vagy a Twitter másodpercenként megújuló hírfolyamára vagy a Snapchat idővel eltűnő fényképeire. Az "ipszilonosok" állandóan az Interneten böngésznek, mert szeretnek utánajárni a dolgoknak, lételemük a tájékozottság.
Elsőként próbálják ki az új fejlesztéseket, így a sharing economy kezdeményezésekre is viszonylag hamar felfigyeltek. Már korai stádiumban tesztelték az Ubert, az Airbnb-t és a hasonló közösségi ötleteket. Ők nemcsak azért csatlakoznak a megosztáson alapuló gazdasághoz, hogy olcsóbban vásároljanak: az aktív közösség, a szédítő iramban száguldó információ vonzza őket. Ez különösen intenzív a Postraderen, a közösségi vásárlás új rendszerében, ahol a vásárlók megosztásokkal csökkenthetik a termékek árát. Több cikket is olvastam már róluk különböző blogokon, de a részleteket nézzétek meg a Postraderen:


Mindig friss technológiai innovációra éhesek

Az Y-generáció gyermekei profin kezelik a forradalmian új kütyüket.
Magabiztosan boldogulnak a programok, operációs rendszerek olykor szövevényes labirintusában. (Az ezredfordulós generációt kritizálók gyakran azzal a kritikával jönnek, hogy az "ipszilonosok" tagjai megállás nélkül a mobiljukat nyomogatják, mert nehezen tudnak elszakadni tőlük-de az az igazság, hogy a munka világában rengeteget profitálnak ebből a műszaki fogékonyságból).
Az Y-generáció technikai érdeklődésének valóságos csemege az Airnbn szállásfoglaló applikációja vagy az Uber alkalmazása. 

Kontrollt keresnek a vásárlási folyamat felett

Az Y-generáció reklámzajtól vibráló környezetben nőtt fel: állandóan hirdetésekkel bombázták őket a tévében, a rádióban, a plakátokon és az Interneten (desktop gépen, táblagépen, mobileszközökön, gyakorlatilag mindenen). Sokan már a marketing áldozatainak érezhették magukat. Úgy döntöttek, ideje visszaszerezni azt irányítást a vásárlási folyamat felett.
Ezért választják az Y-generációsok közül sokan a boltokban hömpölygő tömeg helyett az emberközelibb közösségi kereskedelmet.
A vásárlók aktivitása létrehozott egy friss és sikeres trendet: a Postraderen a vásárló az árakat már megosztásban kapja meg, így bármilyen terméket megvehet. Az Y tagjai élvezik, ha beleszólásuk van a termékek árának alakulásába, ezért a Postrader nemzetközi adatai szerint kb. 67%-ban vásárolnak náluk a technológiai érdeklődésű, innovációra fogékony ezredfordulós generáció tagjai.



Megjegyzések