Egyre
több terméket vásárolhatunk és oszthatunk meg közösségi
platformokon. A sharing economy dinamikája teljesen megváltoztatta
a kereskedelmi szokásainkat.
Ma már
senki sem lepődik meg, ha a hétvégi bevásárláshoz csupán
néhány órára bérelünk autót, a nemrég megvett ruhát pedig
másoknak kínáljuk fel egy közösségi platformon. Szeretnél
értékes termékeket venni pár megosztásért? Esetleg alkalmi
kutyasétáltatót keresel?
A
közösségi kereskedelem számos területet sikeresebbé tett!
Közösségi
szabadúszó-vadászat
Napjainkban óriási divat szabadúszóként dolgozni és céges
elköteleződés helyett mindig új projektet vállalni. A szabadúszó
feladatok keresése különösen jellemző néhány szakemberre,
például a programozókra, a szövegírókra vagy a grafikusokra.
Hol találnak
munkát a klasszikus szabadúszó szakmák művelői? Regisztrálnak
az Upworkre, ahol az adott területekre szakértőt kereső munkaadók
villámgyorsan megtalálják őket.
Egy másik
közösségi platformon, a TaskRabbiten rengeteg feladatra találunk
munkavállalót a kutyasétáltatótól kezdve a személyi
asszisztensig. A care.com viszont még specifikusabb területre
szakosodott, az itt regisztrálók gyermekekre és idősekre
vigyáznak.
Közösségi
iroda a hagyományos irodabérlési díj töredékéért
Manapság
már a vállalkozóknak, a távmunkát végzőknek és a
szabadúszóknak nem kell mindenáron drága irodát fenntartani a
mindennapi munkához.
A kulcsszó
a közösségi iroda, ahol akár egyetlen íróasztalt is bérelhetsz
(horribilis költségek nélkül). Egy közösségi irodában
gyakorlatilag mindent megkapsz, amit egy hagyományos iroda kínál.
A helyszínen találkozót szervezhetsz az ügyfelekkel, bármikor
használhatsz Internetet-egy kis szerencsével pedig még ingyen
kávét is kapsz!
Mindezt egy
épületrész vagy külön iroda bérleti költségénél jóval
olcsóbban.
Közösségi
vásárlás, ahol a fizetőeszköz a megosztás
A Postrader egészen új szintre emelte a közösségi vásárlást.
A platformon megosztásért vásárolhatsz termékeket, melyek árát
1 Euróra csökkented azzal, ha a kiválasztott terméket kiküldöd
az ismerőseidnek egy Postrader-meghívóval. Amennyiben az ismerősöd
elfogadja a meghívást és előfizet a Postraderre, máris olcsóbbá
válik a terméked.
Itt még többet tudsz meg a megosztáson alapuló vásárlásról:
Car rent:
az autómegosztás aranykora
Egy nagyobb
hétvégi bevásárláshoz mindig jól jön egy kocsi-ám akkor sem
kell kétségbeesni, ha nincs saját autója az embernek. A Zipcaron
bárki kölcsönözhet egyet, akár egy bevásárlás idejére is.
A Getaround
szintén a közösségi autóbérlésre épített jól menő üzletet.
Az emberek egy bizalmasabb körben, a szomszédaikkal osztják meg a
kocsijukat (és az autókölcsönzési díj mellett még azért is
pénzt kapnak, ha a Getaround rendszerén belül új felhasználókat
kapcsolnak össze).
A Lyfttel és
az Uberrel egy autó tulajdonosa bármikor átválthat
"sofőr-üzemmódra".
Ezek a profi
platformok gondoskodnak arról, hogy folyamatosan ügyfeleik
legyenek.
Egyre
populárisabb a közösségi divat
Gyakori
baleset, hogy megakad a szemed egy ruhán, lelkesen megvásárolod,
később mégis ritkán veszed fel. Aminek számtalan oka lehet. A
ruha kényelmetlen, esetleg a munkatársaid cikiznek miatta...A
lényeg ugyanaz marad: elhamarkodottan döntöttél, mikor megvetted
és szívesen eladnád valakinek. Erre a réspiaci igényre tapintott
rá a threadUp és a Poshmark, ahol a közösség tagjai a ritkán
viselt ruháikat adják el.
A közösségi
innovációba a feltörekvő ruhatervező generáció tagjai is
bekapcsolódtak. A Rent the Runway oldalán a hölgyek új tervezésű
ruhákat bérelhetnek és az eredeti árnál sokkal kedvezményesebben
vásárolhatják meg őket.
Forrás:

Megjegyzések
Megjegyzés küldése