5 terület, aminek a közösségi szemlélet adott új lendületet

Egyre több terméket vásárolhatunk és oszthatunk meg közösségi platformokon. A sharing economy dinamikája teljesen megváltoztatta a kereskedelmi szokásainkat.
Ma már senki sem lepődik meg, ha a hétvégi bevásárláshoz csupán néhány órára bérelünk autót, a nemrég megvett ruhát pedig másoknak kínáljuk fel egy közösségi platformon. Szeretnél értékes termékeket venni pár megosztásért? Esetleg alkalmi kutyasétáltatót keresel?
A közösségi kereskedelem számos területet sikeresebbé tett!


Közösségi szabadúszó-vadászat

Napjainkban óriási divat szabadúszóként dolgozni és céges elköteleződés helyett mindig új projektet vállalni. A szabadúszó feladatok keresése különösen jellemző néhány szakemberre, például a programozókra, a szövegírókra vagy a grafikusokra.
Hol találnak munkát a klasszikus szabadúszó szakmák művelői? Regisztrálnak az Upworkre, ahol az adott területekre szakértőt kereső munkaadók villámgyorsan megtalálják őket.
Egy másik közösségi platformon, a TaskRabbiten rengeteg feladatra találunk munkavállalót a kutyasétáltatótól kezdve a személyi asszisztensig. A care.com viszont még specifikusabb területre szakosodott, az itt regisztrálók gyermekekre és idősekre vigyáznak.


Közösségi iroda a hagyományos irodabérlési díj töredékéért

Manapság már a vállalkozóknak, a távmunkát végzőknek és a szabadúszóknak nem kell mindenáron drága irodát fenntartani a mindennapi munkához.
A kulcsszó a közösségi iroda, ahol akár egyetlen íróasztalt is bérelhetsz (horribilis költségek nélkül). Egy közösségi irodában gyakorlatilag mindent megkapsz, amit egy hagyományos iroda kínál. A helyszínen találkozót szervezhetsz az ügyfelekkel, bármikor használhatsz Internetet-egy kis szerencsével pedig még ingyen kávét is kapsz!
Mindezt egy épületrész vagy külön iroda bérleti költségénél jóval olcsóbban.


Közösségi vásárlás, ahol a fizetőeszköz a megosztás

A Postrader egészen új szintre emelte a közösségi vásárlást.
A platformon megosztásért vásárolhatsz termékeket, melyek árát 1 Euróra csökkented azzal, ha a kiválasztott terméket kiküldöd az ismerőseidnek egy Postrader-meghívóval. Amennyiben az ismerősöd elfogadja a meghívást és előfizet a Postraderre, máris olcsóbbá válik a terméked.
Itt még többet tudsz meg a megosztáson alapuló vásárlásról:


Car rent: az autómegosztás aranykora

Egy nagyobb hétvégi bevásárláshoz mindig jól jön egy kocsi-ám akkor sem kell kétségbeesni, ha nincs saját autója az embernek. A Zipcaron bárki kölcsönözhet egyet, akár egy bevásárlás idejére is.
A Getaround szintén a közösségi autóbérlésre épített jól menő üzletet. Az emberek egy bizalmasabb körben, a szomszédaikkal osztják meg a kocsijukat (és az autókölcsönzési díj mellett még azért is pénzt kapnak, ha a Getaround rendszerén belül új felhasználókat kapcsolnak össze).
A Lyfttel és az Uberrel egy autó tulajdonosa bármikor átválthat "sofőr-üzemmódra".
Ezek a profi platformok gondoskodnak arról, hogy folyamatosan ügyfeleik legyenek.


Egyre populárisabb a közösségi divat

Gyakori baleset, hogy megakad a szemed egy ruhán, lelkesen megvásárolod, később mégis ritkán veszed fel. Aminek számtalan oka lehet. A ruha kényelmetlen, esetleg a munkatársaid cikiznek miatta...A lényeg ugyanaz marad: elhamarkodottan döntöttél, mikor megvetted és szívesen eladnád valakinek. Erre a réspiaci igényre tapintott rá a threadUp és a Poshmark, ahol a közösség tagjai a ritkán viselt ruháikat adják el.
A közösségi innovációba a feltörekvő ruhatervező generáció tagjai is bekapcsolódtak. A Rent the Runway oldalán a hölgyek új tervezésű ruhákat bérelhetnek és az eredeti árnál sokkal kedvezményesebben vásárolhatják meg őket.


Forrás:

Megjegyzések