5 ok, amiért a közösségi kereskedelem verhetetlen lesz a 21. században


Airbnb, Uber, Postrader...itt dübörögnek a legmenőbb közösségi trendek és még ki tudja, milyen innovációk várnak ránk a következő években. Jó eséllyel újraértelmeznek mindent, amit korábban a kereskedelemről gondoltunk. Miért vált pár év alatt milliók kedvencévé a közösségi kereskedelem? A sharing economy nemcsak a pénztárcánkat kíméli, hanem alapvetően az egész életünket változtatja meg.
Most bemutatok 5 okot, amiért Neked is ki kellene próbálnod!


A közösségi kereskedelem egy információs szupersztráda, ami villámgyorsan eladja a terméked
Mit csinálsz, ha ki akarod adni a régóta üresen álló lakásod?
Regisztrálsz az Airbnb-re, ahol több millió szállást kereső felhasználó keres bérelhető lakásokat. Tuti, hogy előbb-utóbb lecsap rá valaki! Ha a lakásod ízlésesen berendezett, akkor jó értékeléseket kapsz rá és valószínűleg komoly érdeklődés lesz rá az Airbnb-felhasználók körében.
A megosztásos vásárlásra épülő Postradert több millió felhasználó figyeli 15 országban, és egyre több sharing economy-blog ír arról, milyen rövid idő alatt értek el nemzetközileg is kiemelkedő népszerűséget.
A sharing economy olyan nemzetközi láthatóságot és több milliós vásárlóközösséget ad a szolgáltatásoknak és a termékeknek, amire korábban nem volt lehetőség.


A sharing economy dopaminokat, azaz boldogsághormonokat aktivál az agyunkban
Boldognak és elégedettnek érezzük magunkat, ha valamilyen terméket olcsóbban/könnnyebben/gyorsabban veszünk meg.
Ez a mechanizmus lép működésbe bennünk, ha előre lefoglalunk az Airbnb-n egy gyönyörű lakást Toscanában, mielőtt belevágnánk az utazásba.
(A közösségi kereskedelem nemcsak a lelkiállapotunkra, hanem a környezetünkre is pozitív hatással van. Sokan választják a saját kocsijuk helyett az Ubert, így globálisan csökken a károsanyag-kibocsátás mértéke.)


A közösségi kereskedelem csökkenti az emberek közötti anyagi különbségeket
A világ mindenkinek egyenlő-ez a Postrader jelmondata, a platformon pedig megosztásokkal csökkenthető a termékek ára. Nem mindenki engedheti meg magának, hogy teszteljen egy drága drónt vagy vegyen egy vadiúj okostelefont, a Postraderen viszont ezek a költségesebb termékek is elérhetőek bizonyos mennyiségű megosztásért. Csak annyi a dolgod, hogy kiválasztasz egy szimpatikus terméket (az édesszájúak mondjuk egy 22 megosztásba kerülő csoki fondue-t) és elküldesz az ismerőseidnek egy Postrader-meghívót. A fondue a tied, ha 22 ismerősöd elfogadja a meghívást és előfizetnek.
A Postrader innovációja az ismerősök meghívásával és a termékek megosztásával visz csavart a közösségi vásárlás folyamatába.


A sharing economy bizalmat épít az emberek között
A nagyvárosi életmód, a politika és még ezernyi más körülmény miatt az emberek egyre távolabb sodródtak egymástól az elmúlt évtizedekben, ám a közösségi kereskedelemmel újra kezdünk közelebb kerülni egymáshoz. A megosztáson alapuló kereskedelem által a világban tőled távol élő emberekkel is barátságot köthetsz, az Airbnb-n még a lakásukba is beköltözhetsz (ami korábban elképzelhetetlennek tűnt volna a hagyományos kereskedelemben).
Az új kezdeményezésekben résztvevők a visszajzések szerint megbíznak egymásban, és ez túlmutat minden kereskedelmi előnyön!


A közösségi kereskedelem win-win helyzetet teremt
Egy olyan nagyszerű rendszerről beszélünk, melyben mindenki nyer.
Az Uber rengeteg munkahelyet teremt és közben nem fizetünk szédítő összegeket a taxisoknak. A külföldi szállásfoglalás csak néhány kattintás az Airbnb-n, viszont rengeteget spórolunk, ha megnézzük a hotelek árait. A win-win még hatványozottabban érvényesül a közösségi vásárlásban. A Postraderen azzal jársz jól, ha kiküldöd a kiválasztott terméked az ismerőseidnek, akik elfogadják a meghívásaidat, regisztrálnak és csökkentik a terméked árát. Az ismerőseid sem távoznak üres kézzel: a regisztrációjukért 50 Eurót kapnak, a közösségi kereskedelem tagjává válnak és hozzád hasonlóan minden terméket olcsóbban, megosztásért vehetnek meg.




Megjegyzések