A technológia a sharing economy motorja



Csak egy okostelefon és internet-hozzáférés kell ahhoz, hogy kapcsolatba kerüljünk a világgal és a megosztáson alapuló gazdasággal. A technológia óriási szerepet játszik abban, hogy az Airbnb és az Uber viszonylag rövid idő alatt világszerte kirobbanó sikert aratott.
A népszerű szállásmegosztó oldal piaci értéke lassan többet ér a Hyattnél és a Holiday Innél, az Uber pedig hamarosan utoléri az Avist és a Hertzet. A titok abban rejlik, hogy ezek a közösségi vállalkozások technológiai platfomokon kapcsolják össze az embereket, akik peer-to-peer (azaz közvetítő nélkül) veszik meg egymástól a keresett szolgáltatásokat. Megosztják egymással az autójukat, tanfolyamok által a tudásukat, de már üzleti ötletek gyűjtésére is léteznek közösségi oldalak.
Most kiderül, a modern technológia hogyan adott szárnyakat a közösségi kereskedelemnek!


Az értékelések befolyásolják a vásárlói döntéseket

A sharing economy platformokat támogató technológiák értékes visszajelzéseket adnak, ezáltal sokkal könnyebben választunk éttermek, sofőrök vagy hotelek között.
A Tripadvisoron keresők az oldalra érkezve egyből látják, milyen felhasználói értékelést kapott egy hotel vagy étterem és hány pozitív szavazattal rendelkezik. Az online világ térhódítása, az internet forradalma előtt elképzelhetetlennek tűnt, hogy már az utazás előtt részletes információkat kapjunk a hotelek szolgáltatásának minőségéről, és így válasszuk ki a legvonzóbb utazási célpontot.
Az Airbnb hasonló rendszerben működik, a lakásokat bérlők csillagokkal pontozhatják a szállásokat és az egyéni véleményüket is megoszthatják egymással.
Az Uber értékerlési rendszere például olyan, mint egy nonstop nyitvatartó ügyfélszolgálat. Az a legszebb az egészben, hogy a "vezetői értékelések" növelik a szolgáltatás színvonalát. A visszajelzések kiemelten fontosak a sofőröknek, hiszen ezen múlik, kapnak-e új ügyfelet a jövőben. A negatív minősítésekkel búcsút mondhatnak a sofőrködésnek, mert senki sem fog tőlük fuvart rendelni.

A technológia segít az árak csökkentésében

A legtöbben alaposan körülnézünk a neten vásárlás előtt, és döntéseiket a termékárak határozzák meg. Azonban az árak sincsenek kőve vésve! Már létezik egy olyan oldal, ahol a termékek megosztásával tudod csökkenteni az árakat.
A Postrader, a közösségi vásárlás 15 országban népszerű platformja egy zseniális ötlettel, megosztással generál árzuhanást. A közösségi vásárlás platformján több millió vásárló áll kapcsolatban egymással, és közülük bárki elküldheti az ismerőseinek a kiszemelt terméket, melynek árát az ismerősök csökkentik.
Próbáld ki, mekkora élmény egy kávéfőzőt, drónt vagy külföldi utat megosztásért vásárolni!


A technológia bizalmat épít

A közösségi kereskedelem pénzneme a bizalom.
Több millió lakás tulajdonosa idegeneket lát vendégül a saját otthonában egy mobilról elérhető app által. Az Airbnb rendszere átszövi az egész világot, így kiváncsi utazóként szinte bárhol találunk igényes szállást. És lazán beugrunk a kocsiba egy idegen Uber-sofőr mellé, akivel korábban még sosem találkoztunk. Bízunk benne, hogy baleset nélkül elvisz minket a kiválasztott helyre, mert az Uber-brand garancia a sikerre.

A sharing economy technológiája egy új, bizalmon alapuló közösséget hozott létre, melyben már nem személytelen, nicknéven felbukkanó felhasználók üzletelnek egymással, hanem igazi emberek kerülnek közelebb egymáshoz, hogy könnyebbé tegyék egymás életét.

Ennek hatására nemcsak a gazdaság, hanem idővel az egész emberiség is újra közösségivé válhat!

Forrás:



Megjegyzések