Csak egy
okostelefon és internet-hozzáférés kell ahhoz, hogy kapcsolatba
kerüljünk a világgal és a megosztáson alapuló gazdasággal. A
technológia óriási szerepet játszik abban, hogy az Airbnb és az
Uber viszonylag rövid idő alatt világszerte kirobbanó sikert
aratott.
A
népszerű szállásmegosztó oldal piaci értéke lassan többet ér
a Hyattnél és a Holiday Innél, az Uber pedig hamarosan utoléri az
Avist és a Hertzet. A titok abban rejlik, hogy ezek a közösségi
vállalkozások technológiai platfomokon kapcsolják össze az
embereket, akik peer-to-peer (azaz közvetítő nélkül) veszik meg
egymástól a keresett szolgáltatásokat. Megosztják
egymással az autójukat, tanfolyamok által a tudásukat, de már
üzleti ötletek gyűjtésére is léteznek közösségi oldalak.
Most
kiderül, a modern technológia hogyan adott szárnyakat
a közösségi kereskedelemnek!
Az
értékelések befolyásolják a vásárlói döntéseket
A sharing economy platformokat támogató technológiák értékes
visszajelzéseket adnak, ezáltal sokkal könnyebben választunk
éttermek, sofőrök vagy hotelek között.
A Tripadvisoron keresők az oldalra érkezve egyből látják, milyen
felhasználói értékelést kapott egy hotel vagy étterem és hány
pozitív szavazattal rendelkezik. Az online világ térhódítása,
az internet forradalma előtt elképzelhetetlennek tűnt, hogy már
az utazás előtt részletes információkat kapjunk a hotelek
szolgáltatásának minőségéről, és így válasszuk ki a
legvonzóbb utazási célpontot.
Az Airbnb hasonló rendszerben működik, a lakásokat bérlők
csillagokkal pontozhatják a szállásokat és az egyéni
véleményüket is megoszthatják egymással.
Az Uber értékerlési rendszere például olyan, mint egy nonstop
nyitvatartó ügyfélszolgálat. Az a legszebb az egészben, hogy a
"vezetői értékelések" növelik a szolgáltatás
színvonalát. A visszajelzések kiemelten fontosak a sofőröknek,
hiszen ezen múlik, kapnak-e új ügyfelet a jövőben. A negatív
minősítésekkel búcsút mondhatnak a sofőrködésnek, mert senki
sem fog tőlük fuvart rendelni.
A
technológia segít az árak csökkentésében
A legtöbben
alaposan körülnézünk a neten vásárlás előtt, és döntéseiket
a termékárak határozzák meg. Azonban az árak sincsenek kőve
vésve! Már létezik egy olyan oldal, ahol a termékek megosztásával
tudod csökkenteni az árakat.
A Postrader,
a közösségi vásárlás 15 országban népszerű platformja egy
zseniális ötlettel, megosztással generál árzuhanást. A
közösségi vásárlás platformján több millió vásárló áll
kapcsolatban egymással, és közülük bárki elküldheti az
ismerőseinek a kiszemelt terméket, melynek árát az ismerősök
csökkentik.
Próbáld
ki, mekkora élmény egy kávéfőzőt, drónt vagy külföldi utat
megosztásért vásárolni!
A
technológia bizalmat épít
A közösségi kereskedelem pénzneme a bizalom.
Több millió lakás tulajdonosa idegeneket lát vendégül a saját
otthonában egy mobilról elérhető app által. Az Airbnb rendszere
átszövi az egész világot, így kiváncsi utazóként szinte
bárhol találunk igényes szállást. És lazán beugrunk a kocsiba
egy idegen Uber-sofőr mellé, akivel korábban még sosem
találkoztunk. Bízunk benne, hogy baleset nélkül elvisz minket a
kiválasztott helyre, mert az Uber-brand garancia a sikerre.
A sharing economy technológiája egy új, bizalmon alapuló
közösséget hozott létre, melyben már nem személytelen,
nicknéven felbukkanó felhasználók üzletelnek egymással, hanem
igazi emberek kerülnek közelebb egymáshoz, hogy könnyebbé tegyék
egymás életét.
Ennek
hatására nemcsak a gazdaság, hanem idővel az egész emberiség is
újra közösségivé válhat!
Forrás:

Megjegyzések
Megjegyzés küldése